Friday, April 27, 2012

Hati

salam.

lately, rasa tak tenang.
jiwa kacau. mood senang terganggu.
tak tahu nak expect apa.
tapi diri ni sedar kelemahan.
diri ni cuba belajar menjadi kuat,
tapi..

diri ni perlukan sokongan.
bantuan dari sekeliling.

YA. berjauhan dengan keluarga,
keseorangan di rantau orang,
aku sedar risiko itu,
sedar sejak berkeputusan melanjutkan ke luar negara.

aku percaya kepada-MU YA ALLAH.
ada hikmahMU di sebalik setiap keputusanku,
aku senantiasa berharap kepadaMU YA ALLAH,
bimbinglah diriku agar sentiasa bersamaMU.

sesungguhnya aku takut,
aku takut, aku takut,
keputusanku membawaku ke arah yang lain.

YA ALLAH,
sekiranya inilah yang terbaik untukku,
KAU kuatkanlah hatiku,
KAU teguhkanlah imanku,
KAU bantulah aku melawani nafsuku,
KAU tabahkanlah hati kecilku.
sesungguhnya aku tidak mampu berbuat apa2 tanpaMU.


No comments: